A WRITER CHARGES@

S The New York Times
WASHINGTON, July 16—Tad
Szulac, a former reporter for

the New York Times, has sued
12 'past and present members

of the Nixon Administratic
allegedly wiretapping hi
and office telephones -during
the summer of 1971. i

Mr. Szulc, in a lawsuit filed
in ‘Federal Court here yester-
day, further alleged that mem-
bers of the Whlte House

“plumbers”—aided by the Fed-
eral Bureau of Investigation—
broke into his home on Feb.
10, 1973, to search through his
personal papers.

Mr. Szulc, now a free:lance
writer, has not previously been
named in published documents
as being among the four news-
men wiretapped beginning in
1969 at the specific direction of
the White House. His attorney,
Mitchell Rogovin of the Arnold
& Porter law firm, said today
that “we have reason to be-
lieve that the Szulc pé%v%te
telephone was wiretapp
the defendants.”

The suit also lists Mr. Szulc’s

= wife, Marianne, as a plaintiff.
Federal statytes under the wire-|
tap laws provide for $100-a- day
payments for each plaintiff infi
case of conviction. !
The defendants include H. R.
Haldeman, John N. Mitchell,
John D. Ehrlichman, Charles W.|,
Colson and two former F.B.IL|-

officials, William H. Su]hvan
'and Clyde Tolson. !




