
„„.1973 NI SUES ilAPER, 
ASKING $10-MILLION 
IVIIAML•Nitv. 8 (UPI)—Charles 

G. Rebozo has filed a $10-mi1-
HMI suit against The Washing-.  • ton Post Company, charging 
that the newspaper libeled him 
ID an article about a stock Van saction. 

Mr. Rebozo, a confidant of 
President Nixon, said in a suit filed in Federal Court here yesterday that The Post had libeled him Oct. 25 when it ran 
a front-page article alleging 
that he had cashed $91,500 in stolen stocks in 1968 after 
being told the stocks had been stolen. 

The second paragraph of the 
article carried a denial of the charges by a lawyer speaking , for Mr. Rebozo. 

The article was based on an 
insurance investigator's sworn 
statements, on file, with a 
Miami court. 

The investigator, George H. 
Riley Jr., said he bad told Mr. Rebozo in 1968 that 900 shares of International Business Ma- 
chines stock accepted as col- lateral for a loan by Mr. Re-
bozo's Key Biscayne bank had 
been stolen. The Post said the 
stocks were later sold. ” Mr. Rebozo charged that Mr. Riley's statements were patent-
ly false." 

United States District Judge James Lawrence King ruled in favor-of the bank in the case in 1970 and reaffirmed the ruling 
last week. 

Howard Simons, managing 
editor of The Washington Post, 
said that neither he nor the newspaper'es attorney had re-
ceived a copy of the suit and 
refused comment until that 
time. 


