
SFChronicie 
Report to U.S. 

Nixon Committee 

Has SzI. Million 
Washington 

The Finance Committee 
to Re-elect the President 
reported yesterday that 
it has $4 million in cash 
after spending almost $1 
million in the last t h r e e 
months, including $241,-
000 for outside legal ex-
penses. 

Another large chunk of ex-
penditures, $395,000, went 
out ns refunds to ftvecorpo-
rations that, as previously 
reported, made illegal con-
tributions from corporate 
funds without the commit-
tee's knowledge. 

The committee summa-
rized its finances in a quar-
terly report to the General 
Accounting Office for the 
period June 1 through Au-
gust 31. 

TRANSFER 
Disclosure. that $4 million 

remains in the till almost 
ten months after President 
Nixon's re-election is expect-
ed to intensify efforts by the 

Republican National .Com-
mittee for a transfer of 
frunds to it. 

The heavy legal fees over 
the summer reflect in part 
t h e committee's defense 
against a lawsuit by,.Com-
mon Cause that now, has 
been settled. 

The committee said about 
one-fifth of its legal fees, 
$48,000, were paid in behalf 
of its chairman, Maruicen 

• Stans. 
`REPORTERS' 

, The'  committee, in a 
memo to the GAO, said it 
had not known until recently 
that Murray Chotiner, a long 
time adviser to President 
Nixon, had paid a total of 
about $31,000 to two "report-
ers" who traveled with the 
Democratic presidential 
candidate Senator George S. 
McGovern, and filed reports 
with Chotiner. 

The ."reporters" were Lu-
cianne Goldberg and Sey-
mour Fldin, who were 
paid $19,932 and $10,049, re-
spectively. 
The committee indicated 

that during the period in 
question, May 1972 through 
January 1973, Chotiner had 
billed it for "survey services 
and strvey expenses" with-
out specifically naming the 
two purported newspersons. 
A surprising unexplained 

refund of $113.21 in travel 
expenses - was made t o 
McGovern's campaign man-
ager, Gary W. Hart of Den-
yer. Neither Hart or a corn- 

tte spokesman coul ,be. 
teached for comment. 

Washington Post 


