
23 Mar 75 0 

Haldeman - First hour of two-hour program, into by Mike 

Wallace, televised by CBS today. 	(Both parts recorded on 

one cassette.) Second hour 30 Mar. 
"I should have realized that as a practical matter, that 

the release of the tapes was not good. An when it got to 

the point of having to release them, or of having even to 

consider the possibility of releasing them . . . they should 

have been destroyed." Haldeman says that he did not 

realize "the enormous damage that would be done to me and to 

Richard Nixon." 
AP: "But he insisted the system was Nixon's idea. This 

conflicts with a statement attributed to Mrs. Nixon, who is 

said to have blamed Haldeman." (Entry 20 Feb 75, 

Mrs. Nixon [Haldeman].) 
SF Sunday Ex and Chron, 23 Mar 75 

- CBS paid "more than $25,000" for each of the two programs. 

Contract was signed Oct 74, no precise date given. 

Cover-up trial began 1 Oct 74. 	
b-1. a - /3 

- For quotations from both segments of Haldeman intv, 

comments on it, Haldeman's new image, the ethics of paying 

for the intv, see: 
John J. O'Connor ("was given a national platform for 

arguing his case with boyish smiles and appealing sincerity") 

NYT 24 Mar 75 
Editorial ("He used the interview as a platform to 'plea 

bargain'") 
NYT 25 Mar 75 

Terrence O'Flaherty (quotations from Haldeman on his 

having "enormous respect for Richard Nixon," and denying that 

he "worshipped" him; "The tapes were put into the White House 

at Richard Nixon's orders." O'Flaherty: "[He flashed] a 

splendid row of teeth few people had ever seen before.") 

SFC 26 Mar 75 
WXP and Sb'Ex account of second section of program, 30 Mar. 

Haldeman thinks Deep Throat was W. Mark Felt; Felt says 

his only comment on this is that "This is not the first time 

Mr. Haldeman has been wrong." Brief excerpts from 

Haldeman's "home movies" are included, among them one showing 

Nixon, Ehrlichman and Judge Matthew Byrne, 5 Apr 73. 
WXP 30 Mar 75, Lawrence Feinberg 
SF Sunday Ex Chron 30 Mar 75 £Ex News Svcs] 

(Cont'd 



23 Mar 75 CD4  

[cont'd from p. 1] 
Art Buchwald, "National Security Caper." 

WXP 30 Mar 75 
Les Brown (Networks Reviewing Policies on Paying for 

Exclusive Interviews) 
NYT 2 Apr 75 

John J. O'Connor. Earlier story had said (check file) 
that one of the reasons CBS paid Haldeman was for the use of 
his "home movies." O'Connor points out that of the about 
25 hours of available CBS used about four minutes. 

Nril 4 Apr 75 
Charles B. Seib, "Should the Media Buy News?" 

WXP 26 Apr 75 



23 Mar 75 0 

Korff in Cincinnati to raise money to pay Nixon attorneys, 
payment due 26 Mar; his fund is short $15,000: 	"cz p 

SFC 24 Mar 75 [UPI] 

"U.S. v. Richard M. Nixon: The Final Crisis." From review 
by Herbert.Mitgang of new book by Frank Mankiewicz: 

"Some'little men with golf sticks are saying that 
Mr. Nixon should become a Senator or Republican 'elder 
statesman' or Ambassador to China. Reading the record as 
presented [in this book], it is doubtful if the author would 
recommend the former President even for the job of consul 
in exile on Quemoy." 

NYT 24 Mar 75, Herbert Mitgang, book review 

Nixon (physical health) - The Nixons arereported to have 
taken an automobile drive, "with Mr. Nixon at the wheel of 
his limousine" and a Secret Service car following. No 
indication of how long the drive was. 

See also entry 22 Mar, Nixon is visited .... 
NYT 26 Max 75, Notes on People, Laurie Johnston 

"Deep Throat" (Mark Felt?) - See entry, Haldeman. 



(23 Mar 75)  AMP 

g)- NYT, on p. 58, uses three-paragraph UPI story on Korff 
in Cincinnati. UPI points out that Korff "still refers to 
Mr. Nixon as 'President Nixon'." 

Amount needed for payment is $30,000. 
NYT 25 Mar 75 DPI] 

(1-3)- "High-rankingsources at CBS News" say Haldeman was paid 
$100,000 for the two ma interviews, (MO "not $50,000 as 
had been reported previously. The sources, who had supplied 
the original $50,000 figure and vouched for its accuracy 
several times, volunteered the new information for the sake 
of the record. The network, officially, has refused to 
discuss the terms for the televised interview with 
Mr. Haldeman." 

NYT 12 Jul 75 


