

Soviet Spies Listed

WXPost

Associated Press

JAN 27 1976

Time magazine and a British newspaper have published the names of Soviet intelligence agents and details of Soviet espionage operations in the West.

The disclosures came after recent publication of the names and activities of Central Intelligence Agency agents abroad.

Time in its current issue said Luxembourg was a major base for Soviet espionage activities in Europe, adding that at least 12 of the 36 staffers at the Soviet embassy there were members of the KGB or the GRU, the Soviet military intelligence agency.

Time named an embassy officer as the KGB's station chief for Luxembourg, a 999-square-mile grand duchy wedged between France,

Belgium and West Germany. Time did not name all the alleged agents.

In London, the Sunday Express said one member of the Soviet embassy there was a military spy and another was responsible for looking after Soviet secret police interests in the British capital.

Counter-Spy, a Washington-based magazine critical of the CIA, recently published the names of persons it said were CIA agents. So did other newspapers in Europe.

Last week, a left-wing newspaper in Paris published the names of U.S. embassy staff it claimed were CIA agents and offered to print KGB agents names if "the U.S. embassy would kindly supply them."