## Corrections

A Washington Post story yesterday on campaign contributions by three maritime unions contained three major errors:

• Rep. Fred B. Rooney (D-Pa.) was incorrectly listed as receiving more than \$15,000 from the three unions. In fact, Rooney was inadvertently confused with another congressman wiht a similar name. Rooney actually received only \$500 from the Seafarers.

• \$7,000 given to all Republican members of the House Merchant Marine and Fisheries Subcommittee on Merchant Marine was erroneously said to have been given to member David F. Emery (R-Maine). Actually, the unions gave Emery nothing.

• Sen. Richard (Dick) Stone (D-Fla.) was listed as receiving \$11,000 from the unions. In fact, Stone got \$6,000.

In addition, a typographical error caused the sum given to Sen Henry M. Jackson (D-Wash.) to be listed incorrectly. The correct amount was \$10,250.

The Post regrets the errors and particularly apologizes to Rooney and Emery for any embarrassment caused by these mistakes.

0

The Washington Post erred in editions of Aug. 8 when it reported that the second of two March 23, 1971, taped conversations between then President Nixon and former Texas Gov. John B. Connally was barred from Connally's trial.

The tape of that conversation was played for the jury at the trial. A transcript of the tape prepared by the prosecution was barred because the judge found the tape of such poor audio quality that any transcript could be disputed at several points.