
VA/  14147---T 
Attorneys for Bethesda ac-

countant Henry M. Bu-
chanan yesterday filed a 
$12-million suit against CBS, 
Inc., CBS correspondent 
Walter Cronkite, and the 

Post-Newsweek , Stations, 
Capital Area, Inc., owners of 
WTOP-TV, the CBS outlet 
here. 

The suit, filed in U.S. Dis-
trict Court here, seeks com-
pensatory and punitive dam-
ages for alleged slander, li-
bel and invasion of privacy. 
It stems from the lead story 
on the May 8 broadcast of 
the "CBS Evening News," in 
which Cronkite suggested 
that 	Buchanan 	had 
"laundered" 1971 Republi-
can campaign contributions 
through his accounting firm. 

Buchanan is the brother 
of top White House aide 
Patrick .J Buchanan, whose 
name was also included in 
the news item—apparently 
for identification purposes. 

On May 11, correspondent 
Roger Mudd read a retrac- 

tion of the May 8 story on 
the "Evening News." It 
pointed out that Henry Bu- 
chanan "was not handling 
contribution checks but 
checks issued by the Fi-
nance Committee to Re-elect 
the President." CBS said the 
checks were placed in a reg-
ular Finance Committee ac-
count from which Buchanan 
could draw either cash or 
chedks at the committee's 
request. 

Also named as plaintiffs 
in yesterday's suit, filed 
here by Michael L. Glaser, 
was CPA Buchanan's 
Bethesda firm. Spokesmen 
for both CBS, Inc. and the 

Post-Newsweek 	Stations 
here declined comment. 


