

# House Fails to Name Source of Schorr Leak

Washington

The House Ethics Committee has concluded that the secret House intelligence report was leaked to newsman Daniel Schorr last January by "someone on or very close to" the staff of the select committee that prepared it.

But it has no proof and its final report names no one.

The committee's report, approved last week 7 to 1 and released yesterday, also recommended that the House hire professional security officers to control all classified material in the possession of the House and to investigate leaks.

Representative Thomas Foley (Dem-Wash.) filed a dissent which disputed both these propositions.

"I do not think this committee has a sufficient evidentiary basis for concluding that the source of the leak was someone on or very close to the select committee staff," wrote Foley.

He disagreed strongly with the proposal to give security officers "wide-ranging and discretionary authority over the handling, disposition and access to . . . sensitive information by the House, its members, committees or employees. To repose in a group of 'professional security officers' the responsibility to judge the trustworthiness and reliability of the members . . . and to remove all of these judgements and powers from members and

committees is an unprecedented and startling proposal whose dangerous implications for the House should be obvious."

The report ends the \$200,000, six-month investigation ordered by the House into the leak of the report it had ordered not released.

The ethics committee staff interviewed 396 persons, including all 13 members and 40 staffers of the select committee which also under orders of the House had made an investigation and prepared a report on illicit activities by the CIA and other intelligence agencies.

After the House ordered the report suppressed until it had been cleared of classified information, it was published in a New York City weekly, the Village Voice. Daniel Schorr, CBS correspondent who has since resigned, admitted giving the report to the Village Voice but refused to tell the committee who had given it to him.

The report evidently was given to Schorr between January 23, when the committee finally approved a draft, and January 25 when Schorr broadcast an account of it.

The version published by the Village Voice omitted some changes made by the select committee in the draft report on January 23 which its staff neglected to insert in the committee's copies of the report until after the leak.

*Washington Post*