- Name on Pro-Nixon Ad
“Error,’ Professor S
| 7

By John

Washington Post Staff Writer

- A Kentucky professor whose
name appeared last October in
.-if’;full-page newspaper ad en-
g,iorsing President Nixon’s can-
didacy for re-election says he
never authorized the use of
his name for the ad and, in
;act, supported. Sen. George

'MeGovern. (D'S.D.). for the
presidency. :
++ Guy Davenport, proféssor of
English and classics at the
University of Kentucky in
Lexington, said in a recent tel-
ephone interview that the use
of his name was “probably a
‘elerical error,” but that the ad
bad caused him some embar-
rassment. .

‘< The ad in question appeared
Oect. -5 in The New York
Times, and was identified as
being paid for by the Finance’
Committee to Re-elect the
‘President. It contained the
names of 45 professors under
‘a heading that said they were
-yoting for President Nixon
and were urging “our fellow
¢itizens to do the same.”

* A spot check of some of the
.other names on the ad - turned

aye

73
anrahan

up no other persons who said
their names had been used
without their permission. Se-
veral of the signers have held,
or have since been appointed
to, posts in the Nixon adminis-
tration. .

Nixon re-election committee

ources said that the idea for
he ad had originated in the
White House, and not with the
\November Group, the cam-
paign unit which handled the!
Nixon advertising and media_f
campaign. Sources said the
use of Davenport’s name was
a mistake and was not done'
deliberately. The ad was de-
signed to counter a similar ad
run by the McGovern cam-
paign and also to. counteract
the impression that academics
and intellectuals supported
only McGovern, sources said.

Davenport said he com-
plained to the Times after the
ad appeared, but that the man
who handled the complaint
died shortly thereafter and no |
correction was run. Davenport
said he recently contacted the

Times again to look into thei
matter. - e ;



