4 Watergate Suspects
Said Still Being Paid

Sources close to the Water-
gate case have said that “at
least four of the five men ar-
rested last June in the Water-
gate raid are still being paid,”
The New York Times reported
yesterday.

The Times, in a front-page
article, also quoted sources
“familiar” with the case as
saying that one of the men
caught in the break-in at Dem-
ocratic headquarters, Eugenio
i Rolando Martinez, “was an ac-
tive employee of the Central
Intelligence Agency at the
time of the break-in” and was
stricken from the CIA’s pay-
roll within a day of his arrest.

Martinez and five other men
enter the second week of their
trial here today on charges of
‘conspiracy, burglary and wire-
tapping before Chief U.S. Dis-
trict Court Judge John J. Sir-
ica. There have been persistent
reports since Friday that four
‘'of the defendants—the ones
the Times reports are still be-
ing paid—want to follow the
lead of former White House
aide E. Howard Hunt Jr., and
switch their pleas to guilty.

The Times said these points
were made by more than one
person in a series of inter-
views with “federal investiga-
tors, political figures and de-
fense lawyers™:

® High officials of the .Com-
mittee for the Re-Election of
the President have acknowl-
edged privately that they are
unable to account for $900,000
in campaign contributions.

® A Nixon supporter, work-
‘ling in Democratic headquar-
“{ters, taped open doorlocks
leading to- the basement, al-
lowing the five men eventu-
ally caught to enter the Water-
gate.

The Times’ article, written
by Seymour M. Hersh, says
that one of the defendants,
‘| Frank Sturgis, acknowledged
in a meeting in Miami two
weeks ago that he has contin-
ued to receive payments but
that “his funds had been

sharply reduced in the last

few months. Another closely
involved source said that pay-
ments to the four men now
range from $400 a month up.”

The money is coming from
unnamed sources, the Times
said, with Sturgis suspecting
that part of it originated with
the committee for the Re-Elec-
tion of the President.

The: article states that a
freelance writer, Andrew St.
George, has been circulating a
proposed book outline to New
York publishers that recounts
Sturgis’ undercover work. In
the outline is an assertion that
former Attorney General John
N. Mitchell was kept informed
of the activities of the Water-
gate defendants.

De Van L. Shumway, al

spokesman for the re-election
committee, was quoted in the
article as .saying that the
Times story was “outrageously
false and preposterous,” and
that Mitchell joined in that
criticism. .

The article said that St.
George signed' a contract with
Harpers’ Magazine Press for

the hook, and that a publish-|!

ing firm spokesman had con-
firmed that such a contract
had been signed for “under
$5,000.”

In addition, an NBC official
was quoted as saying that the
television network had paid
something under $8,000 for a
contract with Sturgis, with
Sturgis to be interviewed on
the “First Tuesday” monthly
news program.

The Times states that “both
Mr. St. George and Mr. Stur-
gis are controversial figures in
their own circles, where they
have mixed reputations. While
some praise Mr. St. Geodrge’s
intelligence” and devotion,
others say he “sometimes con-
fuses fact and fantasy.”

The article states that
“there are many in the Miami
area who have denounced Mr.
Sturgis as a fabricator” but
“there are obviously those
who thought him reliable
enough to join the intelligence

team.”




