
standing pat,--4t "has no further proposals." It has been 
bringing in supervisory personnel from outside its service 
area as strikebreakers. Were these supervisors superfluous 
in their regular jobs? And does the company intend to 
rehire the 38,000? What is this—a strike, or a strike that 

• has been converted into, a lockout? 
AT&T, New York Telephone's parent company, is not 

directly involved in this quarrel, but it received New York 
•Telephone's full normal dividend of $1.60 per share in 
1970 and since it owns all the shares, this income, which 
will presumably continue at the same level, is a substan-
tial element in the AT&T rate structure. This is one factor 
among many which The FCC should investigate. The Con-
gress should provide the Commission with the extra 
funds the President has requested, and the Commission 
should renew its investigation and bring out the facts 
with all possible diligence. 

NAMING NO NAMES 
, 	. 
Last September 12 and September 19, the Minneapolis 
Tribune carried full exposés by reporter Frank Wright of 

'‘the dairy lobby's efforts to manipulate federal politicians 
through campaign contributions. (Sec The Nation, 
bar 20,. 1971.)  

Washington, being the ingrown, parochial town that it 
is, took little notice of this excellent reportage until it ap-
peared—in much the same form, though less complete—
in The Washington Post and in The Wall Street Journal on 
September 27. 

,Unless a newspaper is circulated in Washington on the 
' .day of its publication, our federal politicians feel it's .not 

Worth reading. And the newspapers that do have day-of-
. publication circulation in the capital do nothing to change 

their minds. 
In this case, neither the Post nor the Journal gave any 

credit to the Tribune for having planted the crop they 
harvested. And to complete the distortion, The New York 

,,Tintes on September 28 complimented The Wall Street 
" Marna, pot the Tribune, for having been first. 

Mil; sort of thing has been• going on for years. Tom. 
Ross, Washington bureau chief for the Chicago Sun-Times, 
;recalls that "in the early days of. the Kennedy administra-
dolt, I had a once-in-a lifetime leak out of the Pentagon. 

a period of three or four weeks, maybe longer, I wrote 
'almost s' daily story—an exclusive daily story—that was 
practically ,the minutes of the Joint Chiefs' meetings. I 

7.+ernS writing about McNamara decisions a day or two 
..before he announced them.... 

'The Or York  Times  was picking up my, stories but 
Itor 

 
crediting t tem to the Sun-Times. This infuriatingly 

went on day after day for weeks, until finally I produced 
4„stury that, was impossible for them to pirate, so they 
4/1010 Al long story, using my material, and down around 

t‘l'etry-seventh paragraph 'they wrote 'This story was 
revealed hr the Chicago StooTintes by Tom Brown." 

VritcNew York Timex  felt that the Chicago Sun-Ti nes 
Itocompetitor," or it; The Washington Post held the 

Vier of Ole Minneapolis' Tribune, and if the Times 

'Enlivened by 'His Skin'. 
••• 

The College Art Association of America has presented 
the 1971 Frank Jewett Mather Award for art and 
tecture criticism to Lawrence Alloway, art critics of 7 
Nation. The award, which carries a $500 prize, was pre.; 
sented to Mr. Alloway with, the following eitation:, .• 	00, 1 

Few art critics of our time have shoWn such btsadth 
of interest, such variety of approach, and so profound :4.P, 
a knowledge of the contemporary art scene as Lawrence•;;; 
Alloway. Few, also, have been so prolific. There 
almost no aspect of contemporary art that has not been 
illuminated by his insight, enriched by his breadth of 
knowledge, and enlivened by his skill. 
Mr. Alloway is professor of art at the State University, 

of New York, Stony Brook, and the author most recentIrt, 
of Violent America: The Movies 1946-1964. 

ROBERT SIRERRILL,,: 

and ,the Post were afraid that by building up the 'other, , 
newspapers they might lose some of their own advertise-
ments and subscriptions to them—that would, to put. It 
gently, be absurd. The people who um the Times and 
Post have better sense. 

More likely they withhold credit from their colleagues 
out of some antique jealousy harking back to the childish 
days of the industry when newsmen were imbued With the 
notion that it was somehow shameful to be "scooped." 

Similarly, Business Week, The Wall Street Journal and 
Newsweek need hardly fear the competition of The Nation ,  
for advertising and mass readership. Yet these three puhli;! 
cations "poached" on Timothy Ingram's story of the under4' 
ground corporate press which appeared in The Nation oC, 
September 13, 1971, without attribution. In fact, two of 
these publications interviewed Ingram for further details, , 
and one of them managed to quote from the article witht , 
out mentioning Ingram or The Nation. 

Rewriting major .news breaks without giving credit.is  
bad enough, but an even more dangerous result of thin},:' 
misplaced pride is that the Times and the Post, certainly' 
the most influential newspapers in America, sometibles:! 
simply ignore significant revelations that appear first .; 
other periodicals. 	 • 

Jack Nelson of the Los Angeles Times was tits first tt <, 
report that .1. Edgar Hoover had fired Special Agent lad 
Shaw. He did a 4,000-word article on this latest Marlifest‘,..; 
tion of Hoover's paranoia, and the story went out .oyer,the;:. 
Los Angeles Times's wire service. The Detroit News ban 

• nered it. The Cleveland Plain Dealer gave it Page-1 trc6.0.  , 
ment. So did the San Jose Mercury News and thiChaileV's  
ton Gazette-Mail, and other newspapers around theliteMil 
try. But 'The Washington Post and T) New Ykk, 
did not give the story any attention 

Orr Kelly, the Washington .1thriAtitagiin repOrteri., 1  tf. 

• the rot to learn that the Riissinni' 	eithet$10;vid 
or . stopped. deployment of their 'SS9 

4' canoe of Kelly's story came., to thlt: 'It tho,Kusslktiff 
deploying thou; than there would hail btitati. 

' "04■A 	
'1' 

• 



v.• 

for our building: the, ABM; if they weren't, then the pro-
ABM argument was weakened. It was extremely important 
that. Kelly's story be given wide circulation and attention, 
but neither the Post nor the Times printed anything about it 
Until the pentagon acknowledged the accuracy of his find-
ings cOuple, of weeks later. 

In the early days of the Penn-Central Railroad scandal, 
Fred Zimmerman of The Wall Street Journal came up with 
a number of blockbuster stories about such things as in-
sider trading by Penn-Central executives. The wire services 
picked him up bountifully and credited his newspaper, but 
The New York Times ignored the Zimmerman disclosures. 

'Me harm implicit in all this is that for many people at 
the top of the power structure in this country, a happening 
isn't real until it is reported in the Post or the Times. Tom 
Rois speaks for many fine but frustrated Washington news-

. men when he says, "Frankly, even in this Administration,  

which supposedly is having a blood feud with the Eastern  
Establishment press, that's the only press they read and 
that's the only press they seem to think tithts. You gcs,'.C,!4 
around this town and see what papers are on the desks of 
the bureaucrats: The New York Times and The Washing- 
ton Post. Their sense of reality is wrong. I mean, politicians 
aren't elected by  The New York Times  and The Washing-
ton Post. In fact, both papers are fairly marginal. But they, , 
think those are the two most important papers. . . ." 

When newsmen of the quality of Ross feel compelled to 
admit publicly the handicap, the nation's press is in real 
trouble. It's obvious that the concentration of press prestige 
on two or three newspapers has begun to suffocate talent 
elsewhere. The remedy seems as clear as it is simple: those 
newspapers most favored with prestige must take keener 
notice of the good reporting done for other journals and 
help develop it by giving credit. 	 0 

'44a 


