14 J%M}Zh /W% ko (g 7

Supposed _".fi.i__be_ral“ Braden, non-stop defender of the CIA no matter what it did,
had ether complications in his life besides his own illegal domestic opefations. for the Cla.
These are not uncommon among columnists. And while Nixon and his partisans bewailed the
alleged anti~Nixon bias they claimed existed in the Republican-ownec press, the fact is
that the bias was for, not against Nixon and the Republicans and Nixon's hand=picked
successor, Ford. "MM/'E' (

Charles R Seib, an associated editor of the WzPos%t then and formerly an executive

- [ '
D{jﬂb‘vm/nz‘ Q7 ;4(”«.‘ v
of the WxStar, addressed #4his in ’ an editorial article of press selfw-criticism.

However, it was long, lomg after the fact, long aftor it made any difference in what
the people could know so that representative society could function. It was a sort of
Bew Year's resolution, published 1/2/75. It fell short of telling all the complications
and conflicts of three of the wellepaid syndicated columnists whose writing figured |
in the story of The Watergate:

"Tom Braden, who writes on public affeirs from Washington, strongly supported
Newlson Rockefeller during the [ vice-presidential confirmation| hearings on Rockefelleris
financial hl‘gﬁﬂﬂ. It mlt uﬂtil l&‘ke‘r P BB ATN A E N B AR BT R e ]
that he revealed - with some reluctance -~ that he had received over 8100,000 in loans
from Rockefeller back in the 1950s to finance purchase of a newspaper,”

Ko mention of Braden's CTA eareer Nor of William Buckley'ss

"William F, Buckley,also & public affairs columnist, defended Rockefsller in the
matter of the campaign book about Rockefeller's gubernatorial opponent, Arthur Goldberg.
But Buckley did not tell ktmmu¥f his readers that he was chairmsn of the firm that pube
lished the book for the Rockefellers.™

That unnamed firms was the right-wing Arlington House, unnamed. It did not merely
publish the Rockefeller-financed smear disguised as a normal publication, it did it on a
deal in which the Rockefellers paid them & guaranteed profit for the political service,

fvl ot
Later Seib did not mention that the author of this ax-job on a Vemocrat was a professional
Kennedy~hater, author to two similar books against JFK and Bobby:

"Victor Lasky, best known as the author of the Goldberg book mentioned above,
received $20,000 from Richard Nixon's Committee to Re-elect the President while writing
a syndicated colum. The $20,000 deal was a secret until it came out in Watergate testi-
mony. And nine months kme then passed before Lasky's syndicatest notified editors of it."

411 three cl.imed no conflict of interest, Lasky went even farthur, claiming "he had
every right %o make an undisclosed deal with CRP,..earned $20,000 by writing speeches...

CRP connection didn'$ influence him views, which were pro-dixon in the first place.”



%

1

¥

?ﬂd Braden fnote A
t ]

Hixon Ialwa'g's mgnj.gneé against the press, regardless of the pro-Nixen bias of i¢s

ownership. "it is very important in terms of the final campaign that the media be
_ (Parade 2/23/75)

effectively discredited,” he declared foward the end of the 1972 campaign in which as
closs as possible $o 100/ of the press supported him,
Add 2= Aotually, lrs. Braden is a former executive assistant to Rockefeller and the twe
¥mem borrowings, of 380,000 and $50,000, were to buy the later-sold Blade-Tribuns, of
Oceanside, Califernia, &n 1954. Braden sold th e paper in 1967 (Parade 12/29/74), the
year his subverting of the youth and the foundations for the CIA was exposed. He wes
simul tanecusly spook and newspaper owaer. Simultaneeously a Democract and a Rockefeller man

and Rockefeller beneficiary.



