
fr 

eupeosed "liberal" Braden, non-stop defender of the CIA no matter what it did, 

had other complications in his life besides his own illegal domestic operations for the CIA. 

These are not uncommon among aolureetsts. And while Nixon and his partisans bewailed the 

alleged anti-Ninon bias 'they claimed existed in the Republican-owned press, the fact is 
that the bias was for, not against Nixon and the Republicans and Nixon's hand-picked 

successor, Feria. IV1Stcf( 

Charles R. Seib, an associated editor of the WxPost then and formerly an executive 

	

Cett441441-4M1 	re:01/ 

	

of thy: ItixStar, addrc,ssed *La in 	an editorial article of press self-criticism. 

However, it was long, lone after the fact, long after it made any difference in what 
the people could know so that representative society could function. It was a sort of 

hew Year's resolution, published 1/?/75. It fell short of telling all the complications 

and conflicts of three of the well-paid syndicated columnists whose writing figured 
in the story of The Watergate: 

"Tom Braden, who writes on public affairs from Washington, strongly supported Newlson Rockefeller during the [vice-presidential confirmationj hearings on Rockefellerhs financial largess. It wasn't until later szettloomegaxembuctimunneixtiodecio: that he revealed - with some reluctance - that he had received over $100,000 in loans from Rockefeller back in the 1950s to finance purchase of a newspaper." 
No mention of Braden's CIA career Nor of William Buckley's: 
"William P. Buckley,also a public affairs columnist, defended Rockefeller in the matter of the campaign book about Rockefeller's gubernatorial opponent, Arthur Goldberg. But Buckley did not tell NIxxx12 his readers that he was chairman of the firm that pub-lished the book for the Rookefellers." 
That unnamed firms was the right-wing Arlington Mouse, unnamed, It did not merely 

publish the Rockefeller -financed smear disguised as a normal publication, it did it on a 

deal in which the Rockefellers paid them a guaranteed profit for the political service. 

Later Seib aid not mention that the author of this ax-job an a Democrat was a professional 
Kennedy-hater, author to two similar, books against JFK and Bobby: 

"Victor Lasky, best known as the author of the Goldberg book mentioned above, received $20,000 from Richard Nixon's Committee to Re--elect the President while writing a syndicated column. The $20,000 deal was a secret until it came out in Watergate testi-mony. And nine months Wax then passed before Lasky's syndicated notified editors of it." 

All three el_imed no conflict of interest. Lasky went even farther, claiming "he had 
every right to make an undisclosed deal with CRP...earned $20,000 by writing speeches... 
CRP connection didn't influence his views, which were pro-Nixon in the first place." 



fid 3raden (note A 

Nixon always campaigned against the press, regardless of the pro-Nixon bias of its 

ownership. It is very imoortant in terms of the final canpaign that the media be 
(Parade 2/23/75) 

effectively discredited," he declared $oward the end of the 1972 campaign in which as 

close as possible to 1006 of the press supported him. 

Aid 2m Actually, re. Braden is a former executive assistant to Rockefeller anu the two 

IMMO borrowings, of 380,000 and #50,000, were to buy the latereold Blade4r&Pune,  of 

Oceanside, California, in 1954. Braden sold th e paper in 1967 (Parade 12/29/74), the 

year his sultvertingef the youth and the foundations for the ClA was exposed. He was 

simultaneously spook and newspaper owner. Simultaneously a Democract and a Rockefeller man 

and Rockefeller beneficiary. 


