
Pentagon Papers 
By Robert J. Samuelson 

Washington Post Staff Writer 
At least two of the major But before the papers would 

television networks were of- be delivered, Sheehan said, 
fered the Pentagon papers last the network would have had 
June, but both decided not to to agree that it would not let 
use the documents. 	 existing injunctions against 

Both CBS and ABC said newspapers inhibit it from 
rejection of the documents using the papersr  
had nothing to do with the ABC's lawyers raised pre-
networks' ownership of feder-. cisely that objection, however. 
ally licensed radio and televi- If Sheehan's dating is correct, 
sion stations. This considers- injunctions had been issued 
tion "didn't enter it one bit," against The New York Times, 
Richard Salant, president of The Washington Post, and. The 
CBS News, said in a telephohe Boston Globe when the offer 
interview yesterday from New to ABC was made. 
York. 	 "They (the network's attor- 

The networks' involvement neys) felt the precedent was 
with the P-entagon papers was there," Sheehan said, . and 
casually raised yesterday by raised the prospect of cita- 
Nicholas Johnson, member of tions for contempt of conk: ,  ' 
the Federal Communications At NBC, Donald Meaney, 
Commission. Both Johnson vice president for news, said: 
and Commission Chairman "I've canvassed everyone here, 
Dean Burch testified before and, to our knowledge, they 
the Senate Judiciary Commit- (the documents) were never 
tee's Subcommittee on Consti- brought to our attention." 
tutional Rights, which is bold-
ing hearings on freedom of 
the press. 

Salant said his network was 
offered portions of the papers 
on June 17, two days after a 
U.S. District Court in New 
York honored a Justice De-
partment request to halt the 
New York Times temporarily 
from using the documents. 

The documents, Salant said, 
were offered "on an immedi-
ate release hasis from sources 
who -were in a terrible rush to 
get these things published." 

CBS declined because it 
wanted to study the docu-
ments "and put them in jour-
nalistic context," he said. The 
offer of the papers, however, 
did lead to a Walter Cronkite 
interview with Daniel Ellsberg 
—the source of the documents 
—on June 23, Salant said. 

As for ABC, it was offered 
"1,000 pages of fresh papers" 
on June 23 or June 24, accord-
ing to William Sheehan, vice 
president and director of tele-
vision news. 



' 	 Associated Press 

Dean Burob, Chairman of the Federal freedom. Burch testified that government 
Communications Commission, testifies be- intervention in radio and television pro. 
fore the Senate Subcommittee on Consti:--  gramming could be more dangerous than 
tutional Rights, which is looking into pres* the stations rigging the news themselves. 


