

**A WRITER CHARGES
12 WITH WIRETAPPING**
NYTimes JUL 17 1974

Special to The New York Times

WASHINGTON, July 16—Tad Szulac, a former reporter for the New York Times, has sued 12 past and present members of the Nixon Administration for allegedly wiretapping his home and office telephones during the summer of 1971.

Mr. Szulac, in a lawsuit filed in Federal Court here yesterday, further alleged that members of the White House "plumbers"—aided by the Federal Bureau of Investigation—broke into his home on Feb. 10, 1973, to search through his personal papers.

Mr. Szulac, now a free-lance writer, has not previously been named in published documents as being among the four newsmen wiretapped beginning in 1969 at the specific direction of the White House. His attorney, Mitchell Rogovin of the Arnold & Porter law firm, said today that "we have reason to believe that the Szulac private telephone was wiretapped by the defendants."

The suit also lists Mr. Szulac's

wife, Marianne, as a plaintiff. Federal statutes under the wiretap laws provide for \$100-a-day payments for each plaintiff in case of conviction.

The defendants include H. R. Haldeman, John N. Mitchell, John D. Ehrlichman, Charles W. Colson and two former F.B.I. officials, William H. Sullivan and Clyde Tolson.