7

A

o

Lndr T25

-/

P

75

Lane sues in People’s Temple matter

MEMPHIS, Tenn. (AP) — Lawyer
Mark Lane has filed a $12 million libel
suit against The New York Times,
claiming his professional reputation
was damaged by the newspaper’s
stories about the 1978 People’s Temple
suicides.

The lawsuit was filed on behalf of
Teresa Buford, a former administrator
of the People’s Temple in Guyana, and
Lane, who represented the Rev. Jim
Jones, leader of the religious cult.

More than 900 followers of Jones com-
mitted suicide or were slain in

November 1978 near Jonestown,
Guyana. :

. The suit, filed Friday, names as defen-

dants the Times; its board chairman,
Arthur Ochs Sulzberger; and reporters
David Binder and John M. Crewdson.

‘A Times spokesman who asked not to
be named said The Times would not
comment on the suit pending receipt and
review of the court papers.

U.S. District Judge Harry Wellford,
assigned to hear the case, has not yet
scheduled a hearing.



