. bringing in supervisory personnel from outside its service
area as strikebreakers. Were these supervisors superfluous
m their regular jobs? And does the company intend to
< rehire the 38,0007 What is this—a strike, or a stnke that
- has been converted into_a lockout?
" AT&T, New York Telephone's parent company, is not
- directly involved in this quarrel, but it received New York
- -Telephone’s full normal dividend of $1.60 per share in
+ 1970 and since it owns all the shares, this income, which
.~ will presumably continue at the same lcvel, is a substan-
“ tial element in the AT&T rate structurc. This is one factor
“" among many which the FCC should investigatc. The Con-
{ress should provide the Commission with the extra
unds the President has requested, and the Commission
"~ «should renew its investigation and bring out the facts
\\'rith all possible diligence.

NAMING NO NAMES
“Last ,S!;p;eli\bét 12 and Scptember 19, the Min'neapolis

: Tribune carried full exposés by reporter Frank Wright of
the dairy lobby’s efforts to manipulate federal politicians

T ber 20, 1971.)
'+ .. Washington, being the ingrown, parochlal town that it
ﬂ-is, took little notice of this excellent reportage until it ap-

¢ in The Washington Post and in The Wall Street Journal on
g September 27..
. Unless a newspaper is circulated in Washington on the
" day of its publication, our federal politicians feel it's.not
-worth reading. And the newspapers that do have day-of-
publication circulatxon in the capital do nothing to change
“ their minds. -
- In this case, neither the Post nor thc Journal gave any
-credit to the Tribune for having planted the crop they
"harvested, And to complete the distortion, The New York
Times on Scptember 28 complimented The Wall Street
e loumal not the Tribune, for having been first.

,: Ross, Washington bureau chief for the Chicago Sun-Times,

- tios, I had a once-in-a lifetime leak out of the Pentagon.
F.or ] period of three or four weeks, maybe longer, 1 wrote

practicall
»was writing about McNamara decisions a day or two
‘pefore he anaournced them. .

, using m
paragraph ‘they wrote ‘This story was

: t\%nty-uve
- it revealed iy the Chicago Sun-Times by Tom Brown.’”

oW of ,glu Minneapolis’ Tribu

!undlng pat-—it “has no further proposals.” It has been -

the 1971 Frank Jewett Mather Award for art and lv;

- through campaign contributions. (Sec The Nation, Dccem- '

_peared-—in much the same form, though less complete— -

““Thig sort of thing has. been: going on for years. Tom -

pecalls that “in the early days of the Kennedy administra-
- . _other periogicals. - T

»almost &' daily story—an exclusive daily story—that was
the minutes of the Joint Chiefs’ meetings. I

“*The %ﬁ York Ti lme:v was plckmg up my. stories but
“wof crediting them to the Sun-Times. This. infuriatingly .
‘‘went on day after day for weeks, until finally I produced . .

,ltury that was impossible for them to pirate, so they '.
material, and down around- 3

s RN 1] Mm}zzg_‘hnﬁe} felt that the Chicago Sun-Times
¢ was ‘& “"competitor,” or If, The Wa.:hln;wn Post held the * ™4 cance of Kelly's story came to thld: ‘it the R

“Enlivened by His SKIIP

‘,v' §

The College Art Association of America hls pmemeﬂ |

tecture criticism to Lawrence Alloway, art critic of T
Nation. The award, which carrics a $500 prize, was pu-
sented to Mr, Alloway with the following citation:  + .,,:

Few art critics of our time have shown such bludth : n'f{
of interest, such variety of approach, and s0 profound
a knowledge of the contemporary art scene as Lawrence |
Alloway, Few, also, have been so prolific. There is-
almost no aspect of contemporary art that has not been "/’
illuminated by his insight, enriched by his breadth of ‘
knowledge, and enlivened by his skill, ;

Mr. Alloway is professor of art at the State Umvmky"“'
of New York, Stony Brook, and the author most receatly :.
of Violent Amenca The Movies 1946-1 964. ¢

and the Post were afrald that by bulldmg up the otbcr
newspapcrs they might lose some of their own advertise- |
ments and subscriptions to them—that would, to put. it
gently, be absurd. The people who tun the Tnme.v tnd
Post have better sense.

More likely they withhold credit from their colleagucs
out of some antique jealousy harking back to the childish .
days of the industry when newsmen were imbued with the
notion that it was somehow shameful to be “scooped.”" -

Similarly, Business Week, The Wall Street Journal lnd

Newsweek need hardly fear the competition of The Nalion‘

.for advertising and mass readership. Yet these three publi-‘

cations “poached” on Timothy Ingram’s story of the undeu‘
ground corporate press which appeared in The Nation
‘September 13, 1971, without attribution. In fact, two
these publications interviewed Ingram for further detuls
_and one of them managed to quote from the attlcle witlw
-out mentioning Ingram or The Nation. *' . "

- Rewriting major news breaks without nglng credit u

' bad enough, but an even more dangerous result of this

misplaced pride is that the Times and the Post, certalitly!
the most influential newspapers -in America, sometlmél
. simply ignore significant revelations that appear ﬂm If

Jack Nelson of the Los Angeles Tmm waé ihe ’ﬂm ®.

‘report that J. Edgar Hoover had fired Spocial Agent Jatl -
. Shaw. He did a 4,000-word article on this latest manitutd«

tion of Hoover’s paranoia, and the story went out over: tbe

. . Los Angeles Times’s wire service, The Detroit Nem banJ‘

_nered it. The Cleveland Plain Dealer gave jt page-l ‘
"ment. So did the San Jose Mercury News and the’ Chaﬂed
ton Gazette-Mail, and other newspapers eround the w\m
try. But The Washington Post and The New Yoy _

...did not give the story any attentlos lbx,vmh :
- Orr Kelly, the Washington 3t tanoix’ report
the figst to learn that the R\uslmu ad eithoe, slowed

' ot -stopped. deployment of their ‘SS9 mlsana. ThE ng

atill deploying thom, then thers. wou!d be W bener !1‘31'




W

Lo ek

s

‘v‘rvfor il;uf'f!bui.ldihg'f thc_,(’ABM;‘ if they weren't, then the pro- }

ABM argument was weakencd. It was extremely important .

_that. Kelly's story be given wide circulation and attention,
;. but neither the Post nor the Times printed anything about it
" -until the Pentagon acknowledged the accuracy of his find-

'+, ings & couple of weeks later.
~+~In the early days of the Penn-Central Railroad scandal,
Fred Zimmerman of The Wall Street Journal came up with
' & numbcr of blockbuster storics about such things as in-
i+ sider trading by Pcnn-Central exccutives. The wire services
G picked him up bountifully and credited his newspaper, but
‘.. The New York Times ignored the Zimmerman disclosures.
o ¢ harm implicit in"all this is that for many people at
" the top of the power structure in this country, a happening
isn't real until it is reported in the Post or the Times. Tom
< Ross speaks for many finc but frustrated Washington news-
_men yhcn he says, “Frankly, even in this Administration,

i .

which supposedly is having a blood feud with the Eastern %4
Establishment press, that’s the only press they. read and i
that's the only press they scem to think exists. You ga “viif
around this town and see what papers are on the desks of .+
- the bureaucrats: The New York Times and The Washing. ./ ;i

aren’t elected by_The New York Times and The Washing- ., *-" |\
~ ton Post. In fact, both papers are fairly marginal, But they. . ¢

on two or three newspapers has begun to suffocate talent

ton Post. Their sense of reality is wrong. I mean, politicians .

think those are the two most important papers. . . .

When newsmen of the quality of Ross feel compelled to
admit publicly the handicap, the nation's press is in real
trouble. It’s obvious that the concentration of press prestige

clsewhere. The remedy scems as clear as it is simple: those .
newspapers most favored with prestige must take keenér .’
notice of the good reporting done for other journals and
help develop it by giving credit. -




