A WRITER CHARGES

12WITHWIRETAPP
W iges AL 1 9K

WASHINGTON, July 16—Tad
.{Szulac, a former reporter for
the New York Times, has sued
12 E“t and present members
of the Nixon Administration for
allegedly wiretapping his home
and office telephones during
the surhmer of 1971.

Mr. Szule, in a lawsuit filed
lin Federal Court here “yester-
day, further alleged that mem-
bers of the White House
“plumbers”—aided by the Fed-
eral Bureau of Investigation—

broke into his home on Feb.
10, 1973, to search through his
personal papers.

Mr. Szule, now a free-lance
writer, has not previously been
named in published documents
as being among the four news-
men wiretapped inning in
1969 at the specific direction of
the White House. His attorney,

wife, Marianne, as a plaintiff.
Federal statutes under the wire-
tap laws provide for $100-a-day
payments for each plaintiff in|’
case of conviction. 4
The defendants include H, R.
Haldeman, John N. Mitchell,|
John D. Ehrlichman, Charles W.|'
Colson and two former F.B.I'
officials, William H. Sullivan
and Clyd& Tolson. )

Mitchell Rogovin of the Arnold |

& Porter law firm, said today
that “we have reason to be-
lieve that the Szulc private
telephone was wiretapped by
the defendants."

The suit also lists Mr. Szulc's |




