pw a/3ys

‘Bar%MQWI?m)'at/SGOard“ "Pape'r*s;
Connections With Japan

“The Hour’ Exposes Sheet’s Tieup with Nazis Also;
Receives Propaganda from Agents in Far
East Forced to Leave United States

Information that the White Russian, pg;f;fascist. r};e\:vs-
paper Rossiya, published in New York y, maintains
close contact with Japanese agents as well as with the
Nazis, was made public in the current issue of The Hour, |

.

weekly newsletter published at 100 East 42nd Street.

The Hour, whose Aug. 3 issue ex- "
.connections of..
Rosslya, published and - edited by’

posed the Nazi

the White Guard Russian Nikolal
P.. Rybakoif, offers the following.
succinet“Tnformation regarding the
fascist sheet:

“The most important of the
Japanese agents (with whom

: Rossiya maintains close contacts)
are Constantine Radzaeysky, and
C. off. Radzaevsky, who
lkes to refer to the United
States as a country dominated by
‘Judeo - Masons,’ supplies the
} paper with regular material from
the Far East. Semenoff, who
formerly departed by request
from the United States, is today
noted for the vigorsus campaign
he conducts in the Far East

MEETING IN BERLIN
Asserting that Rossiya bears the
same similarity to Russian-lan-
guage sheets appearing in Japan,
The Hour traces this jolnt resemb-

years ago in Berlin, at which Rus-
sian fascists active in Berlin and
| Tokio agreed to carry on future
work according to a common plan.”

Although Rossiya glves

fascist, anti-democratic and anti-
- Semitic propaganda, the Hour men-
‘tlons the pecullar colncidence of
material published in Rosslya
.reaching “strange hands.”

“A recent example of this oc-
curred,” the Hour points out,

lance to “a meeting held several |

open |,
endorsement and support to pro- |

“when the Catholic News reprinted

azainst this country.”

The Hour further polnts out
that although Rossiya has scarcely
any peid advertisements, and its
circulation is extremely limited, it
is now in its eighth year of pub-
‘feation.

“The fact that this paper con-
tinues its existznce with no ap-
parent means of suppert,” charges
the Hour, “is no doubt related to
the fact that its editorial policy

vlosely parallels the propaganda
handouts of Dr. Geebbels.”

on Aug. 3 an item taken directly
from Rossiya. The News, which
carrles the endorsement of Arch-
bishop Francis Spellman, credited
the Russian sheet with the original
item, referring non-committally to
the paper as being ‘a Russian peri-
odical published in New York'"




